tisdag 20 januari 2009

Barnbarn, födelsedagskatter, bantning och kull väntas!

Den här gången har jag mycket att berätta om, så jag delar upp allt i underrubriker.

Barnbarn
2009 börjar med en rivstart för Rådis mormorsskap. 8 januari fick hon en kull med barnbarn hos Maria i Nora (S*Wairams Cornish Rex), dottern Sara (S*Bimsie's Meushi) fick två söta bebisar <3
Och i Stockholm väntas här i dagarna ytterligare en kull med barnbarn hos Mia & Björn (S*Weminas Cornish Rex). Vi håller tummarna på att Sessalie (S*Bimsie's Wei Qi) får en ljuvlig och frisk skara smålockigt hon med. Och så ser vi naturligtvis fram emot att följa båda kullarnas uppväxt!

Födelsedagskatter
Vi har haft ett gäng födelsedagsbarn här hemma, som vi uppmärksammat med extra mycket gos och en stor tallrik med favoritkäket tonfisk varje gång.

27 december fyllde älskade lilla Silly 4 år.
4 januari fyllde hjärtekatten Elsa 10 år.
9 januari fyllde tokstollan Rådis 7 år.

Hip hip hurra till våra fina tjejer!!! :-)

En cool fyraåring.

Projekt B
Bantningssuccén fortsätter! Projektet har pågått i 14 veckor och vi är över förväntan nöjda. Det är inte långt kvar nu till att vi nått målet. Tjejerna är mycket mer aktiva och lektfulla till sättet, man kan absolut inte kalla dem för tjocksmockar längre och dessutom har de fått mycket finare pälskvalité :-)

SillyRådisBimsie
Startvikt4490 g5090 g5426 g
Målvikt3200 g3500 g4000 g
Vikt 18/13670 g4108 g4758 g
Total minskning820 g982 g668 g
Kvar att minska470 g608 g758 g

Kull väntas
Vi väntar en mycket speciell kull! Den dräktiga honan mår prima men är rätt trött och hon har kommit en liten bit in i dräktigheten. Idag har vi med hjälp av ultraljud konstaterat att det bara blir en bebis och att h?n har det bra där inne i magen.


Ultraljudsbilder på lilla pyret, 20/1 (16+1).

Hihi, fast det är ju inte en kattunge jag har i min lilla mage heller :-) Jag är i 17:e veckan och vår bebis väntas anlända omkring 5 juli! Vi är så lyckliga!!! :-)

12 kommentarer:

Anna-Stina sa...

Grattis till ALLTIHOP önskar Nora & Greta med matte!! :-)

Emma Svalander sa...

Man blir ju alldeles varm i hjärtat av bilderna på pyret =) det är ju så spännande =) massa kramar och krya på dig/Emma

Anonym sa...

Men GUD vad kul vännen! Jag är jätteglad för din skull! :D Varma kramar till dig och David (och hyser små förhoppningar om att även Sillydillyn kan få bli dräktig snart igen...)

Anonym sa...

Grattis till den väntade kullen! :-P
Jag ser fram emot att följa dräktigheten här på bloggen ;-)

Så har vi ju fått så fina barnbarn hos Mia också :-)

Kram kram Jenny

Anonym sa...

Får vi följa din viktkurva också?? Hi hi... ;-)

Grattis än en gång.

Kram Julia

Lena sa...

Åååh, jag blir alldeles galet tokglad av alla era fina gratulationer! Tusen tack så hemskt mycket allesammans!

Camilla, som vi längtar efter att fröken Lillsill ska få bebisar hon med. Fast vår egna kull lär nog få växa på sig litet innan... Men det börjar bli dags att fantisera litet :)

Jenny, jaa spännande värre med alla bebisar här och var! :)

Och Julia - min viktkurva kan ni fetglömma, hahaha. Fast kanske kanske vi sätter ut någon bild sedan i slutet när jag är alldeles "obese"? :)

Snörvliga och förkylningshostiga, men väldans glada kramar från Lena

Anonym sa...

Grattis till den kommande kullen!

Katternas Matte sa...

Grattis till den kommande bebisen! Det är så underbart att vänta barn och det är en härlig tid som väntar er framöver.
Ge min favoritSill en riktig mysig gosstund från mig!
Må så gott! från Katternas Matte

Emma Svalander sa...

Tjena bruden! hoppas du och magen mår toppen =)
Jag utmanar dig =) kolla min blogg.
Hoppas du får en tok bra helg
Kram Emma

Lena sa...

Jag är tyvärr inte så snabb i vändningarna här på nätet, men jag blev minst lika glad för era gratulationer Millan & Jaël <3 Tusen varma och glada tack!!

Anonym sa...

GRATTIS till det blivande nytillskottet! Vilka skarpa ultraljusdbilder ni fått... måste vara en förunderlig känsla att se sitt barn redan innan det är fött. Grattis också till alla födelsedagsmissarna!

Många hälsningar från sr. Carina och klosterkatterna Aragorn, Imma och lille Rufus.

Jag sa...

Grattis grattis till det väntade lilla människobarnet!!! Har inte tittat in på så länge och ville bara uppdatera mig och såg denna glada nyhet!

Lycka till och var rädd om dig!

Hälsningar
Cherish med Phoebe och Ciqan (alla släktingar till Elsa)