tisdag 2 december 2008

"OPERATION B" - Vecka 7

Det kan väl inte vara roligt för eventuella besökare att läsa massa
viktminskningssiffror? Äsch, det här får bli sista veckan jag rabblar massa tråkiga siffror, men bantningsprojektet kommer att fortgå här hemma så länge det behövs. Den här veckan presenterar jag lite roligare statistik:

ElsaSillyRådisBimsie
Startvikt för sju veckor sedan3630 g4490 g5090 g5426 g
Målvikt3630 g3200 g3500 g4000 g
Vikt 30/113640 g4035 g4525 g5090 g
Total minskning-455 g565 g336 g
Kvar att minska-835 g1025 g1090 g
Minskning i snitt/vecka-65 g81 g48 g
Beräknad tid kvar av bantning-13 veckor13 veckor23 veckor


Här är förresten några andra roliga bilder från fotandet till Västerås Kattklubbs almanacka:

7 kommentarer:

Anonym sa...

Går det lätt för dem att gå ner i vikt? Både Sumo och Caesar skulle behöva gå ner lite. Sumo väger 5,5kg och Caesar 5kg. Men inte lätt när man kommer hem och Sumo skriker att han vill ha burkmat, tjuter som en siren och ger sig inte...han höll på i en timme en dag. Man blir lätt tokig:D

Har köpt almanackan och måste säga av alla tidigare år så är detta min klara favorit. Så många underbara katter med vänner!!

Hoppas ni alla mår fint.
Kramar från Linda-Marie och nospussar från Caesar och Sumo

Lena sa...

Tjeeeeena tjejen!!! :-D
Faktum är att det går oförskämt smidigt att banta chicksen här hemma! Vi hade ställt in oss på att det skulle vara betydligt jobbigare. För varje vecka som går så trippar de tre fyrbenta fetknopparna här hemma omkring med allt lättare steg på jorden :-)

Hihihi, dina små godingar verkar ohöljt älskade och bortskämda, precis som det ska vara! Jag är långt ifrån någon näringsexpert, men om jag har förstått det hela rätt så finns det en del kattägare som faktiskt lyckas banta sina katter rätt framgångsrikt med enbart burkmat (Mjau tror jag de flesta kör med då). Jag tror att en stor anledning till att det gått så bra med bantningen av tjejerna är för att de inte har mat framme hela tiden, så att de inte kan gå och okynnesäta så fort de har tråkigt. Nu gillar ju inte våra tjejer burkmat, men om de hade gjort det så hade vi säkert stickt åt dem någon liten godisbit ändå under den här slanka-linjen-perioden.

Jag kan tänka mig att grabbarna grus bär på en del övervikt med de där maffiga kilona, så det skulle nog göra dem gott att tappa lite.

Och wiiiii vad GLAD jag blev över ditt betyg för VRK's almanacka :-D
Många kramar från Lena & co

Lena sa...

Linda-Marie, har du kvar din gamla mailadress eller?? :-) Email me!

Anonym sa...

Vilka fina bilder. Det blir nog den bästa almanackan.

Tass/ Naken

Anonym sa...

Man blir inspirerad av att banta ner mina två små tjockisar. Bantar matte så ska tamisjutton de också banta, någon rättvisa ska de vara :-)

har en ny mail, den är som följer
lindamarie@kruusvall.se

Björn sa...

Oj vilka fina bilder i almanackan! Det är något med ljuset, färgerna och kompositionerna som är väldigt tilltalande.

Hur går det med Operation B :) ? Inte alls tråkigt att följa.

God fortsättning på det nya året, som blir ett spännande år.

Anonym sa...

Hej! Försöker förtvivlat banta min katt. Det går inge bra. Blev överlycklig när jag hittade er blogg - ser på era siffror att det faktiskt går! Min katt behöver gå ner ett kilo eller två. Vårat problem är att hon är gammal (fyller 13 i mars) och har trampat snett så knäet i ena bakbenet är svullet så hon vill inte gärna röra på sig. Lightmat smakar ju inte lika gott som vanlig mat så det är ett trixande att få henne att äta. Ska fortsätta kolla in eran blogg, fortsätt gärna med tabell-rabblandet ;)
Lycka till! /Linda