onsdag 17 juni 2009

Omplacering :-(

Det var länge sedan kattbloggen uppdaterades. Det har inte hänt så himla mycket sedan sist, förutom att kattjejerna faktiskt har nått sina målvikter och att matte fått en rejäl kula på magen. Vår bebis beräknas anlända om mindre än tre veckor nu, spänningen är olidlig :-)

Nu över till något jättetråkigt. Min vän och kattungeköpare Linda behöver tyvärr placera om sina tre älskade katter. Två av dem har växt upp hos oss och jag vill förstås gärna hjälpa till att hitta det perfekta hemmet till dem - samt fortsätta följa katterna i livet. Alla Bimsie-katter betyder naturligtvis väldigt mycket för oss.

Så här ser Lindas omplaceringsannons ut:
På grund av att en familjemedlem har fått allvarlig allergi mot katt måste jag med sorg i hjärtat placera om mina tre älskade katter av rasen Cornish rex. De är väldigt olika till sättet och det viktigaste är att de kommer till de rätta hemmen där de får mycket gos och kärlek.

Jag ser gärna att alla tre katterna kommer till samma hem men jag kan också dela på dem. Då Ella och Mäski alltid är tillsammans vill jag gärna att de kommer till samma hem. Katterna säljs till hem där det inte redan finns vuxna katter.

CH S*Grabbarna's Paulina - kallas Palle
Född:2003-06-03
En katt med stark personlighet, busig och påhittig. Gillar att prata och svarar på tilltal. Behöver komma till någon som ger henne mycket uppmärksamhet och gos men även aktiverar henne. Hon älskar att leka. En familj utan barn eller med äldre barn eller en pensionär. Hon tolererar bara de katter hon känner och säljs som ensam katt eller med någon av mina andra katter.

GIC S*Bimsie's Maxwell Silverdröm - kallas Mäski
Född: 2006-06-03
En mycket lugn kille som gillar att sova och äta, han älskar sin kompis Ella. När han vill kela så är han väldigt intensiv och världens gosigaste.

S*Bimsie's Ishi No Nagare - kallas Ella
Född: 2007-05-21
En mycket bestämd och intensiv tjej som när hon vill ha uppmärksamhet, kräver denna. Har mycket att berätta. Gillar att springa och busa med Paulina. Hon sover alltid med Maxwell och där han är hittar man henne.



Kontakt
Om du kan erbjuda Lindas mysiga och trevliga katter ett kärleksfullt och varaktigt hem, tveka inte att kontakta Linda på mobilnr: 073-62 61 227 eller mail: pallemaxwell@hotmail.com. Fler bilder på katterna finns även på hennes kattblogg: http://lindaskatter.blogspot.com/

3 kommentarer:

Tesa sa...

Hej!
Jag har varit in och tittat på er hemsida ibland... vi har sett på bla. Muffins mormor Rådis :)
Riktigt tråkigt med omplaceringen. Men när barnen blir allergiska har man väl inget val :(
Jättegrattis till bebisen i magen och lycka till!
Hälsningar Therese och Muffin (S*Weminas Raspberry Cupcake)

Linda-Marie sa...

åh vad synd att Palle måste komma till en som inte har katter. gud kärlek vid första ögonkastet!

hur mår du lena då, inte långt kvar tills den lilla kommer. hur tror du dina flickor kommer att reagera på den nya medlemmen?

kramar
linda-marie

och nospussar från caesar och sumo!

Lena sa...

Tesa: Åh, vad roligt att höra av dig! Tack för gratulationerna om den väntade bebisen :-) Just nu går jag omkring och funderar på om bebisen aldrig tänker dyka upp ;-)
Jag är förresten en av era mest trogna besökare på Muffins fina och härliga blogg ♥

Angående omplaceringen av dessa tre kissemånsar; jo visst är det hemskt tråkigt att Linda behöver hitta nytt hem till sina älskade kissemånsar. Hon är så himla ledsen, men det är inte så mycket att göra. Förhoppningsvis dyker det rätta kärleksfulla och varaktiga hemmet upp snart. Alla tre katterna är väldigt harmoniska och mysiga, så deras nya framtida familj/familjer skulle inte ångra sig, det är jag säker på.

Linda-Marie: ÅH, det var inte igår! Fast jag tänker på er ofta! Tokroligt att höra av dig med ♥ Hoppas att allt är fina fisken med er, jag är så nyfiken på hur ni har det!

Hihi, ja du skulle se mig nu, vääärsta kaggen till bebiskula har jag. Det är verkligen väntans tider, litet som att vänta på en oberäknelig buss som låter dröja på sig. Det ska bli skönt att bli smidig igen (och slippa slå i magen här och var hela tiden, haha) och förstås hur spännande som helst att få träffa vårt lilla efterlängtade pyre ♥ Vi är rätt nyfikna på hur kattjejerna kommer att reagera på bebisens ankomst. De har ju inte kommit i kontakt med särskilt många minimänniskor tidigare ;-)

Både Palle, Ella och Mäski är jättemysiga katter. Drömmen vore ju att de fick fortsätta bo med varandra, men det kanske lite för mycket begärt... Palle skulle säkert passa rätt bra som ensamkatt hos någon som är hemma mycket. Men eftersom det tog väldigt lång tid för henne att acceptera när Mäski och Ella kom in i hennes liv, så borde hon få slippa introduceras med fler katter.

Massor av cybergos sänder jag till dina grabbar och stora kramen till dig!