måndag 28 maj 2007

6 styckna underverk!

För exakt en vecka sedan var jag, sambon (tillika Rådis stora kärlek) & min goa vän Linda med om en av de där allra mäktigaste upplevelserna i livet. Ni vet, när liv kommer till världen. Klockan 2 natten mot måndagen gick vattnet och en stund därefter anlände så den första bäsen i Rådis tredje kull till världen genom sätesbjudning. Sammanlagt föddes ytterligare fem stycken alldeles obegripligt underbara små mirakel under loppet av de 2,5 följande timmarna. Förlossningen var väldigt smidig, trots att hälften av dem föddes genom sätesbjudning + det faktum att allihopa vägde mellan 100 och 116 g.

Veckan har flytit på fint och allihopa mår alldeles prima.

Här är utfallet och deras smeknamn:
Laban - vit hane
Toffifee - creme-vit hane
Easy - vit hona
"Inte riktigt överens, jag och sambon" ;) - den andra vita honan
Askungen - blå hona
Sessalie - svart-vit hona

Söndag eftermiddag - Vi väntar på bättre tider



Bilder tagna på måndagen, någon timme efter förlossningen



Lilla Sessalie

Bilder från tisdagen, bäsarnas andra levnadsdag
To be continued...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Va goa de är. Du är så duktig på foton. Älskar bilden till höger på Sessalie.

Kramar Ingela från Jämtlands djupa skogar som pussar på mina egna små raringar.

Katternas Matte sa...

Åh så fina bebbar det blev! Ett jättestort grattis till er!

Anonym sa...

Inte konstigt mamma katt såg ut som ett bowlingklot!
6 missungar :-)
Det ska bli spännande att följa bloggen framöver!!

S*Curls 'n Claws Cornish Rex sa...

Stort grattis till de söta små kissebebisarna! Jag gissade på 8 med den magen men 6 är inte så dåligt det heller! Stora var de ju med! Bra jobbat! =)

curlicues sa...

Grattis till småkorvarna !

Jag sa...

Men åh, GRATTIS till småkrullen!!! Jösses så stor magen var på slutet. ;)

Länge sen vi hördes nu men jag hoppas allt är bara fina fisken!

Många kramar från Cherish och Phoebe (som är på väg mot GIC nu)